Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Α-ΠΙ-ΣΤΕΥ-ΤΟ! Τα ανίψια κληρονομούν… τα χρέη του θείου!

 κληρονομια
Α-ΠΙ-ΣΤΕΥ-ΤΟ! Και όμως λίγο έλειψε να κληρονομήσω τα… χρέη ενός θείου, που είχαμε δεκαετίες να ανταμώσουμε!! Όχι κάποια περιουσία… αλλά τα χρέη του σε Τράπεζες, εφορίες και ασφαλιστικά Ταμεία!!! Για να να καταλάβετε και όσοι διαβάζετε πως μπορεί να μπλέξεις από το πουθενά, να σας πως ότι αυτός ο θείος μου, που η ζωή τα έφερε έτσι και δεν βλεπόμασταν για πολλά – πολλά χρόνια, είχε κάνει αρκετές άτυχες επιλογές. Επιλογές που είχαν ως αποτέλεσμα να χάσει ολόκληρη την περιουσία του, να φτάσει να έχει κάποια εκατομμύρια σε χρέη και στο τέλος από τον καημό του να χάσει πριν κανα δίμηνο και την ζωή του.
Βρέθηκα στην κηδεία του συγκινήθηκα από τα όσα έμαθα ότι τράβηξε τα τελευταία χρόνια, θρήνησα με την θεία μου και τον γιο του και λυπήθηκα που και εγώ έχω τις δυσκολίες μου που δεν μου επιτρέπουν να τους βοηθήσω, τουλάχιστον οικονομικά…
Επέστρεψα λοιπόν στην καθημερινότητά μου και το άφησα πίσω μου αυτό το θέμα, άλλωστε και εγώ δεν περνώ τις καλύτερες των ημερών..
Πριν μια εβδομάδα όμως έγινε κάτι που με τάραξε: Με πήρε ένας ξάδελφός μου έντρομος και μου είπε να πάμε μαζί στο Ειρηνοδικείο να κάνουμε μία αίτηση για αποποίηση κληρονομιάς του θείου… που χάσαμε! «Γιατί;» τον ρώτησα… «Μα γιατί θα κληθούμε να αναλάβουμε και να εξοφλήσουμε τα χρέη του»!!! Νόμιζα ότι μου έκανε πλάκα και του τόνισα ότι δεν είναι καθόλου αστείο να κάνει πλάκα με έναν άνθρωπο που έφυγε από κοντά μας ακριβώς λόγω αυτών των χρεών…
«Καθόλου πλάκα», μου απάντησε… «Η θεία μας και ο ξάδελφος δεν έκαναν αποδοχή κληρονομιάς, η οποία άλλωστε δεν ήταν κάτι άλλο πέρα από τα χρέη του και με κάλεσαν οι δικηγόροι του και μου δήλωσαν ότι τα αδέλφια του και εμείς τα ανίψια είμαστε οι επόμενοι στην λίστα για να αναλάβουμε τα σχετικά χρέη», είπε ο εξάδελφος που με πήρε τηλέφωνο.
Κατέβασα το ακουστικό πιστεύοντας ότι κάτι δεν είχε καταλάβει, καθώς δεν μπορούσε να χωρέσει το μυαλό μου το πως Τράπεζες και Κράτος ήταν ποτέ δυνατόν να κυνηγήσουν εμένα για τα χρέη ενός ανθρώπου που είχα χάσει τα ίχνη του για χρόνια…
Αποφάσισα λοιπόν να το ψάξω και ιδού τι ανακάλυψα:
Σύμφωνα με το εθνικό μας δίκαιο, «για την εξ αδιαθέτου (χωρίς διαθήκη) κληρονομική διαδοχή καθιερώνονται 6 τάξεις, οι οποίες αποτελούνται από συγγενείς του αποβιώσαντος που κληρονομούν κατά σειρά προτεραιότητας. Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν βρεθεί κληρονόμος από την πρώτη τάξη, θα κληρονομήσουν οι κληρονόμοι από την δεύτερη τάξη και εάν δεν βρεθεί ούτε από την δεύτερη τάξη, θα κληρονομήσουν οι κληρονόμοι από την τρίτη τάξη κ.ο.κ.
Στην πρώτη τάξη ανήκουν: οι κατιόντες του κληρονομούμενου (τέκνα και εγγόνια) και η σύζυγος του. Αν δεν υπάρχουν κληρονόμοι πρώτης τάξης, κληρονομούν οι κληρονόμοι της δεύτερης τάξης δηλ. οι γονείς και αδέλφια του αποβιώσαντος (και συνεπώς και τα ανίψια του). Αν δεν υπάρχουν ούτε κληρονόμοι της δεύτερης τάξης, κληρονομούν οι κληρονόμοι της τρίτης τάξης δηλ. οι παππούδες και οι γιαγιάδες. Αν δεν υπάρχουν ούτε και αυτοί, κληρονομούν οι κληρονόμοι της τέταρτης τάξης (σπάνιο) οι προπαπούδες και οι προγιαγιάδες. Στην πέμπτη τάξη ανήκει μόνο η σύζυγος και εφόσον δεν υπάρχει ούτε σύζυγος, στην έκτη τάξη ανήκει το Δημόσιο».
Είναι να τρελαίνεσαι… Δηλαδή αν εγώ δεν το είχα μάθει ποτέ, υπήρχε περίπτωση να πρέπει να εξοφλήσω χρέη εκατομμυρίων…που δεν είναι δικά μου;;
Μ.Π.
πηγή http://www.ignomisou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου