Βέλη
εναντίον του efood εξαπέλυσε, την Πέμπτη (16/09), το Συνδικάτο
Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής, τονίζοντας μεταξύ άλλων
πως η εν λόγω εταιρεία "εκβιάζει τους διανομείς με το δίλημμα άνεργος ή
συνεργάτης".
Αναστάτωση προκλήθηκε, την Πέμπτη (16/09), ύστερα από καταγγελία
του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής, σύμφωνα
με την οποία οι εργαζόμενοι στην εταιρεία διανομής φαγητoύ efood έλαβαν
γνώση για υιοθέτηση του «συνεργατικού μοντέλου» και σε περίπτωσης μη
αποδοχής του, η σύμβαση εργασίας δεν ανανεώνεται.
Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση
του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής
αναφέρεται:
«Η μη ανανέωση των τρίμηνων συμβάσεων μέσω της δουλεμπορικής
εταιρείας Manpower Group αποδείχτηκαν το εργαλείο της e-food ώστε,
όποτε τη συμφέρει, να απαλλάσσεται από τα εργατικά και ασφαλιστικά
δικαιώματα των διανομέων.
Τέτοιο εργαλείο είναι και η αξιολόγηση με τα
batch, που με τα λεγόμενα κριτήρια παραγωγικότητας αυξήθηκε η
εντατικοποίηση της δουλειάς, οι μεγάλες αποστάσεις παραλαβής και
παράδοσης. Τελικά, αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι ψέματα όσα είχαν
ειπωθεί στις συνεντεύξεις και στην εκπαίδευση σχετικά με το ότι στον
έναν χρόνο εργασίας όσοι είναι με την Manpower, αποκτούν τα ίδια
δικαιώματα με τους υπόλοιπους.
Μάλιστα, η εταιρεία εκβιάζει τους
συναδέλφους διανομείς με χαμηλή αξιολόγηση, με το δίλλημα ή άνεργος ή
"συνεργάτης". Όπου "συνεργάτης", εννοείται η εφαρμογή του νέου νόμου της
κυβέρνησης που φωτογραφίζει το freelancer, όπου προβλέπεται εξάμηνη
ορισμένου χρόνου σύμβαση που απαλλάσσει την εταιρεία από ασφαλιστικές
εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα πληρώνοντας με το κομμάτι.
Τακτική που ακολουθεί έτσι και αλλιώς η πολυεθνική Delivery Hero σε όλες
τις χώρες που δραστηριοποιείται και με αυτόν τον τρόπο ανταγωνίζεται
και όλες τις υπόλοιπες».
Χαμός στο Twitter με το #cancel_efood
Οι χρήστες του Twitter, πάντως, επέδειξαν τα αντανακλαστικά τους γι’ άλλη μια φορά και δημιούργησαν αμέσως το hashtag #cancel_efood, το οποίο έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 4.490 σχόλια, παρακινώντας ακόμα και την κατάργηση της δημοφιλούς εφαρμογής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου