Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Η ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΕΝΟΣ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ - Angelo Karageorgos

 


Φαίνεται πως μέσα σε όλο αυτό το εντεινόμενο νταβαντούρι καταλήξαμε αυτό που κανονικά αποτελεί τη λύση να έχει αναχθεί στο μέγιστο πρόβλημα ενώ απορούμε ποιός ασχολείται ακόμα με το “πρόβλημα”. Δηλαδή, ενώ εν μέσω καύσωνα δεν υπάρχει μυρωδιά ιού γενικώς, αποτελεί όλο και μεγαλύτερο ζήτημα το πώς δεν θα μπορέσει να ξεφύγει κανείς από τη βελόνα. Οπότε, όπως είχαν προαναγγείλει, αρχίζουν να βγάζουν φεκ με εκβιασμούς και χρονοδιαγράμματα για τις πρώτες επαγγελματικές ομάδες που στόχευσαν.

Παράλληλα σε όλο τον κόσμο δεν φαίνεται ότι πάνε πίσω και θα δούμε πώς σε διάφορες χώρες ακολουθούνται παρόμοιες τακτικές διαχωρισμού, προνομίων, κοινωνιών δυο ταχυτήτων και βασικά απόλυτου απανθρωπισμού που από τη μια θα οδηγεί στο τρύπημα όσους δεν έχουν ακόμα “πεισθεί” αλλά και από την άλλη σε ένα γαϊτανάκι χωρίς τελειωμο με συνεχείς δόσεις και φίμωτρα για να μπορούν να αντιμετωπίζουν τις νέες μεταλλάξεις και να μην εύρει αυτό για το οποίο δυο μέρες πριν του συμβεί, ο άδωνις χτύπαγε ξύλο.

Και την ώρα που ασκείται όλη αυτή η προσπάθεια από την πλευρά τους, μαθαίνουμε για όλο και πιο πολλές παρενέργειες και θανάτους που αυξάνονται σε βαθμό που είναι θέμα χρόνου να γίνει γνωστό στους πάντες. Και πραγματικά απορούμε πώς παράλληλα θα μπορούν να υποχρεώσουν τόσο πολύ κόσμο. Αλλά όπως και πάλι είδαμε, οι πόροι του αφεντικού είναι ανεξάντλητοι για να μπορεί να αφηγείται το απόλυτο ψεύδος και να εφαρμόζει την ανθρωποκτονία του μανιωδώς. Όχι στους πάντες όμως, καθώς, όχι μόνο πλέον η στάμνα έσπασε και η πλάνη που προκαλούσε φανερώθηκε απόλυτα, αλλά και ένας αέρας αισιοδοξίας φύσηξε ανάμεσα στους μαχητικούς ανθρώπους που είναι έτοιμοι να αναλάβουν ενσυνείδητη δράση.

 Η ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΕΝΟΣ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ - Άγγελος Καραγεώργος

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

"όχι, Αλέξανδρε, Σκόπια" "Βόρεια Ελλάδα, Νότια Σερβία λοιπόν"

 Μπορεί να είναι εικόνα ακτή και ωκεανός

Κι ενώ έπινα τον καφέ μου σε μια παραλία που ήδη είχε αδειάσει, ακούω φωνή να μου λέει σε σπαστά ελληνικά
"κυρία μπορώ να έχω την φωτιά σας;"
Σηκώνω τα μάτια και βλέπω έναν λεβέντη παλληκαρο ξανθό γαλανοματη με διαυγες βλέμμα και καθάριο παρουσιαστικό.
Ο Αλέξανδρος από το Βελιγράδι!
Ενας φοιτητής του εκεί Πολυτεχνείου του τμήματος πολιτικών μηχανικών.
Αφού ανταλλάξαμε τις κορωνοεμπειριες μας και μου είπε τα της σχολής του, μου ανέπτυξε μετά το εκπαιδευτικό σύστημα της Σερβίας.
Στάθηκα με ανοιχτό στόμα μαθαίνοντας ότι στην δική τους Α' γυμνασίου που αντιστοιχεί στην δική μας Γ', καθώς έχουν οκταταξιο διευρυμένο Δημοτικό σχολείο, διδάσκονται Ιλιάδα και Οδύσσεια από το πρωτότυπο, καθώς και Λατινικά.
"Εγώ κυρία αγαπώ πολύ τα αρχαία Ελληνικά, μου έδωσε η φιλόλογος μου βιβλία με αρχαιοελληνικα κείμενα και δίπλα μετάφραση στα Σερβικα κι έτσι μπορώ να τα διαβάσω σωστά, να τα καταλάβω απόλυτα αλλά δεν μπορώ να τα μιλήσω επειδή με μπερδεύουν τα Νέα Ελληνικά"
Προσπαθώντας δε να μου περιγράψει το ταξίδι του από Σερβία μέχρι Ελλάδα και την εμπειρία του από την διάσχιση των Σκοπίων, με κοίταξε με ένα κουταβισιο βλέμμα μην ξέροντας πως να αναφερθεί στην χώρα στα βόρεια σύνορα μας.
" Εεεεεε...... Βόρεια Μακεδονία;"
Κι όταν του απάντησα χαμογελώντας με την αμηχανία του "όχι, Αλέξανδρε, Σκόπια", με ένα πλατύ χαμόγελο μου είπε τελικά.

Κυριακή 25 Ιουλίου 2021

Τον Πετρούνια δεν τον ξέχασαν....... τον έκοψαν

 Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο

"Οταν παίζει η Σάκαρη κι ο Τσιτσιπάς στέλνουν 10 κάμερες. Τον Πετρούνια δεν τον ξέχασαν. Τον έκοψαν. Επειδή είχε πει ότι είναι 6 μήνες απλήρωτοι.
Γι αυτό και δεν παραιτήθηκε ούτε τιμωρήθηκε κανείς.
Πάντως με τέτοιες πρακτικές, ας αλλάξουν το όνομα κι ας το κάνουν ... ΥΕΝΕΔ!!! Ταιριάζει απόλυτα...
ΥΓ.
Καμαρώνουν ακόμα για τις 600 ώρες κάλυψης των ολυμπιακών αγώνων που θα κάνουν και δεν κατάφεραν στις 600 ώρες να συμπεριλάβουν 1.5 λεπτό Πετρούνια...".
Γιώργος Αδαλης

Μαξίμ Γκόρκι, «Η μάνα»

 

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και κείμενο που λέει "Την <ηθική των αφεντικών>> την αντιπάθησα, όσο και την <<ηθική των δούλων>>. Μια τρίτη ηθική έβλεπα να διαμορφώνεται μέσα μου: Δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται. Μαξίμ Γκόρκι"

― Αυτό είναι έγκλημα, μάνα! Μια άγρια δολοφονία, εκατομμυρίων ανθρώπων, ένας φόνος των ψυχών! Καταλαβαίνεις; Τις ψυχές σκοτώνουν! Βλέπεις τη διαφορά ανάμεσα σ’ εμάς και στους εχθρούς μας; Όταν κάποιος από μας χτυπήσει έναν άνθρωπο, ντρέπεται, αηδιάζει, υποφέρει… Οι άλλοι, αντίθετα, δολοφονούν τον κόσμο κατά χιλιάδες ήσυχα-ήσυχα δίχως λύπηση, δίχως ν’ ανατριχιάζουν. Σκοτώνουν με χαρά! Μάλιστα! Με χαρά… Κι έτσι καταπιέζουν όλο τον κόσμο, μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν τα ξύλα στα σπίτια τους, τα έπιπλα, το ασήμι, το χρυσάφι και τα περιττά κουρελόχαρτα, κι όλα κείνα τα ψωροπράματα που τους δίνουν εξουσία πάνω στα διπλανούς τους. Σκέψου, δεν είναι για την ίδια τους την προστασία που σκοτώνουν το λαό και παραμορφώνουν τις ψυχές, δεν είναι για τον εαυτό τους που το κάνουν αυτό, μα για να υπερασπίσουν την ιδιότητα τους.
Μαξίμ Γκόρκι, «Η μάνα»

 ΔΗΙΔΑΜΕΙΑ

 

Ανακοίνωση «χαστούκι» της ΠΟΕΔΗΝ στην κυβέρνηση - Μετωπική σύγκρουση για...

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Μάτι - Φονική πυρκαγιά: Τα ντοκουμέντα μιλούν (ΣΚΑΪ) {2/5/2019}

 Νέες πτυχές της πύρινης τραγωδίας του περασμένου καλοκαιριού στην ανατολική Αττική, αποκαλύπτει το ντοκιμαντέρ «Μάτι: Τα ντοκουμέντα μιλούν», μια μεγάλη έρευνα του Αλέξη Παπαχελά για την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

 Η ολιγωρία και τα λάθη των αρμοδίων, οι μαρτυρίες αλλά και οι συγκλονιστικές τηλεφωνικές συνομιλίες πολιτών προς τις αρχές, συνθέτουν το δραματικό σκηνικό που εκτυλίχθηκε τη μοιραία νύχτα της 23ης Ιουλίου, κοστίζοντας τη ζωή σε 102 ανθρώπους.

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2021

Στη Βουλή η ΝΤΡΟΠΟλογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό

 Βουλή: Έκλεισε για θερινές διακοπές τις εργασίες της

Στη Βουλή κατατέθηκε το πρωί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης η NTΡΟΠΟλογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, που εξειδικεύει το πλαίσιο και τις κατηγορίες εργαζομένων που θα αφορά

Συγκεκριμένα, οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν σε τρεις κατηγορίες εργαζομένων χωρίς να υπάρχει κάποια νέα προσθήκη:

  • Εργαζόμενοι σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και
  • Σε μονάδες φροντίδας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες από 16 Αυγούστου
  • Σε υγειονομικές δομές (γιατροί και νοσηλευτές), με ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με την τροπολογία, εξαιρούνται από την υποχρέωση να εμβολιαστούν όσοι έχουν νοσήσει, για διάστημα έξι μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου.

Στις υποχρεώσεις του εργαζομένου είναι να ενημερώνει για τον εμβολιασμό του ή μη, ενώ θα υπάρχουν τρίμηνες συμβάσεις για αναπλήρωση μη εμβολιασμένων.

Επίσης, δεν υπάρχει χρόνος στην αναστολή. Ο ανεμβολίαστος εργαζόμενος τίθεται σε υποχρεωτική άδεια, άνευ αποδοχών, χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.

Οι σχετικές προκηρύξεις για τις συμβάσεις θα αναρτηθούν στο τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, όταν θα έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια εμβολιασμού του προσωπικού.

Δεν υπάρχει καμία σύνδεση με πειθαρχικά συμβούλια όσον αφορά το δημόσιο τομέα, και με απόλυση για τον ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα, η τροπολογία προβλέπει τις εξής κυρώσεις:

  • επιβολή του ειδικού διοικητικού μέτρου της αναστολής καθηκόντων, χωρίς καταβολή αποδοχών, στην περίπτωση εργαζομένων στον δημόσιο τομέα, η οποία αίρεται με τη συμπλήρωση 14 ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού.
  • υποχρέωση στον εργοδότη σε περίπτωση εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζόμενου που προσέρχεται στο χώρο εργασίας, χωρίς να επιδείξει το πιστοποιητικό εμβολιασμού, απαλλασσόμενου από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας.
  • επιβάλλεται στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό κατά παράβαση των προαναφερόμενων, διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 50.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής 20.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 200.000 ευρώ.

Το κείμενο της τροπολογίας

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΟΡΓΑΝΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ»

«Άρθρο 1

Υποχρέωση επίδειξης πιστοποιητικού ή βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης

Οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό απέναντι στον κορωνοϊό COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, υποχρεούνται όπως επιδεικνύουν στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας όπου υπηρετούν ή στον εργοδότη τους, αντίστοιχα, Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εφόσον υφίστανται. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου. Η υποχρέωση επίδειξης ισχύει έως τις 31.12.2021.

Άρθρο 2

Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού

1α. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό των ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων και φροντίδας ατόμων με αναπηρία (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό), ήτοι:

(α) Κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης του άρθρου 10 του ν. 2072/1992 (Α’ 125),

(β) Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες του άρθρου 30 του ν. 2072/1992,

(γ) Στέγες Αυτόνομης Διαβίωσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π4β/οικ.4681/1996 (Β’ 825),

(δ) Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α’ 213),

(ε) Θεραπευτήρια Χρονίως Πασχόντων του π.δ. 631/1974 (Α’ 271),

(στ) Κλειστές δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α’ 16), στις οποίες φιλοξενούνται ηλικιωμένοι ή άτομα με αναπηρία,

(ζ) Ιδρύματα περίθαλψης χρονίως πασχόντων του άρθρου 28 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας της 31ης Οκτωβρίου 2018 (Β’ 4898),

(η) Οικοτροφεία του άρθρου 30 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας,

(θ) Ειδικά ιδρύματα του άρθρου 6 του ν. 861/1979 (Α΄ 2),

(ι) Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/2001 (Β’ 1397),

(ια) Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας της απόφασης του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων υπό στοιχεία Π4α οικ.4633/1993 (Β΄ 789),

(ιβ) Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠΑμεΑ) του άρθρου 2 του ν. 4756/2020 (Α΄ 235), και

(ιγ) Το προσωπικό που απασχολείται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

1β. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, μετά την παρέλευση της προθεσμίας της παρ. 6, κάθε νεοεισερχόμενος φιλοξενούμενος στις ανωτέρω μονάδες πρέπει υποχρεωτικά να είναι πλήρως εμβολιασμένος κατά του κορωνοϊού COVID-19.

2. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό) σε ιδιωτικές, δημόσιες και δημοτικές δομές υγείας (διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποκατάστασης, κλινικές, νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, μονάδες νοσηλείας, διαγνωστικά κέντρα και Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας).

3. Ως προσωπικό των δομών των παρ. 1 και 2 νοείται κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει προς τον φορέα λειτουργίας τους υπηρεσίες ή εκτελεί έργο με επαχθή αιτία ή εθελοντικά με φυσική παρουσία εντός των δομών αυτών, καθώς και κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες, με φυσική παρουσία εντός των ίδιων δομών, σε νομικό πρόσωπο, με το οποίο είναι συμβεβλημένος ο φορέας λειτουργίας των δομών.

4. Δεν υπέχουν την υποχρέωση των παρ. 1 και 2 όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα έξι (6) μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου. Οι λόγοι υγείας του πρώτου εδαφίου, στη βάση ειδικής λίστας εξαιρέσεων που προσδιορίζει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, εγκρίνονται από τριμελείς επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια, οι οποίες αποτελούνται από ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας και πανεπιστημιακούς ιατρούς.

5. Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 απαιτείται η επίδειξη Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωσης εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωσης θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη ή τον υπεύθυνο της μονάδας μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου.

6. Ο εκάστοτε εργοδότης ή υπεύθυνος μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους εργαζόμενους με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το παρόν άρθρο. Στην περίπτωση της παρ. 1, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως τις 16 Αυγούστου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση της παρ. 2, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής, επέρχονται οι ακόλουθες συνέπειες:

α) Ειδικώς στην περίπτωση εργαζομένων των παρ. 1 και 2 σε φορείς του δημοσίου τομέα, υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του επικεφαλής του φορέα επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με τη συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού, η αναστολή αίρεται με όμοια απόφαση.

β) Σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της περ. (α), ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας λόγω εφαρμογής του παρόντος. To προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς και σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο. Στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό κατά παράβαση του παρόντος, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο βα) δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και, ββ) σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.

7. α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προσώπων που υποχρεούνται σε εμβολιασμό κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 και 2, καθορίζονται η διαδικασία και ο χρόνος διενέργειας του εμβολιασμού, καθώς και τυχόν προτεραιοποίηση, η παρακολούθηση και ο τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση, οι ειδικότεροι όροι προστασίας των προσωπικών δεδομένων και προβλέπεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

β) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύονται οι περιπτώσεις και η διαδικασία απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους και καθορίζονται άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 4.

8. Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου επαναξιολογείται έως τις 31.10.2021.

Άρθρο 3

Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου

Σε περίπτωση εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 δύναται να προσλαμβάνεται για τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του ανωτέρω άρθρου σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου αντίστοιχων προσόντων, κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου/ειδικότητας του προσωπικού που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων. Ο ανώτατος αριθμός του προς πρόσληψη προσωπικού δεν δύναται να υπερβαίνει τον αριθμό του προσωπικού, που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων κατ’ εφαρμογή της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 και υπό τις κάτωθι προϋποθέσεις και όρους:

α) Το προσωπικό που προσλαμβάνεται κατ’ εφαρμογή του παρόντος οφείλει κατά τον χρόνο πρόσληψης να προσκομίσει:

αα) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού,

αβ) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19 ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης. Στην περίπτωση αυτή η λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερη των έξι (6) μηνών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης.

β) Οι σχετικώς συναπτόμενες συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν δύναται να διαρκούν πέραν των τριών (3) μηνών.

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2021

  • ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
  • ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
  • ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
  • ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
  • ΥΓΕΙΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
  • ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
  • ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
  • ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΥΓΕΙΑΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
  • Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
  •  
  • ΠΗΓΗ https://igata.gr

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ (ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ)

 μην τους φοβασαι, στο φοβο σου πονταρουν .... &quot; Γιαννης Ριτσος | Greek  quotes, Quotes, Greek words

Πλειάδα διεθνών Κανόνων, το Σύνταγμα της Ελλάδας, η υπ αρ 953/21 οδηγία της ΕΕ, ο ν.3418/05, η εργατική νομοθεσία, ο Κώδικας δημοσίων υπαλλήλων, ο Κώδικας δημοτικών υπαλλήλων, ο αντιρατσιστικος νομος και γενικά η νομοθεσία), απαγορεύουν τις διακρίσεις που μια ομάδα "φασιστών από κούνια" προωθούν σε βάρος του λαού μας.
 
Δεν χρειάζεται να είσαι νομικός για να αποκηρύξεις αυτά τα νομικά εξαμβλώματα. Αρκεί να είσαι ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος, να έχεις προσωπική και οικογενειακή αγωγή, και ευπρέπεια. Να είσαι ο άνθρωπος που, όπως λέει ο Αργεντινός ποιητής Οράτιος Γκαρανί ( Horatio Quarany), αγαπάει αγαπώντας!
 
Με άλλα λόγια να μην είσαι απρεπής, ανάγωγος, μισερός, ανέραστος, να μην είσαι Μητσοτάκης, Βορίδης.
 
Ετοιμάζουν νόμο, λέει, που θα επιτρέπει τις απολύσεις για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τα πειθαρχικά για τους δημοσίους, που δεν στέργουν στους εκβιασμούς του κ. Μητσοτάκη. Αυτούς τους οποίους ανέχονται, για ευνόητους λόγους ,μέχρι στιγμής και σιωπούν τα κόμματα της "Αριστεράς" της Βουλής, καθώς και τα κόμματα της εκτός Κοινοβουλίου ορφανεμένης Αριστεράς. Για το ΚΙΝΑΛ, δεν κάνω κουβέντα, καθώς μοιάζει με τον ψωριάρη κύνα που περιμένει έξω από την ψησταριά τα αποφάγια.
 
Τέτοια μούτρα, τέτοιοι νόμοι.!
 
Τέτοιοι νόμοι «κονομήθηκαν» και μετά τον Εμφύλιο και την περίοδο της Χούντας και την περίοδο της "Καραμανλοκρατίας".Είναι αλήθεια πως τέτοια εξαμβλώματα συνηθίζονταν την ναζιστική περίοδο, στις "Μπανανίες", σε καθεστώτα τύπου Βόρειας και Νότιας Κορέας. Τέτοιοι νόμοι δεν είναι νόμοι κι αυτό ισχύει, ασχέτως των αποφάσεων της δικαιοσύνης, η οποία συνηθίζει να "κάθεται" παντού και κατά τούτο μοιάζει με τη μύγα!
 
Μην τους φοβάστε!..Αυτοί περισσότερο φοβούνται, γι αυτό στήνουν τέτοιες νομικές ανοησίες. Πιο πολύ από δαύτους περιφρονητέοι οι νομικοί τους σύμβουλοι, που ξέρουν γράμματα και παρά ταύτα, βυσσοδομούν στο σκοτάδι σε βάρος της νομικής σκέψης.
 
Μην τους φοβάστε! Αυτοί φοβούνται περισσότερο!
 
Ετοιμαστείτε από τώρα. Υπάρχουν τα νομικά επιχειρήματα και θα χρησιμοποιηθούν.
 
Θα μου πείτε "σε ποια δικαιοσύνη;"
 
Απαντώ: σε αυτήν που έχουμε. Δεν έχουμε, προς το παρόν, άλλη. Αυτήν, λοιπόν, θα πιέζουμε να κάνει το καθήκον της. Τώρα που οι εκπρόσωποι της θα βρεθούν ενώπιον της ανθρώπινης δυστυχίας, ενώπιον του φασισμού, άρα ενώπιον του εαυτού τους. Και έτσι ή θα αντικρύσουν το πρόσωπό τους με περηφάνια , ή θα μαζέψουν σάλιο να φτύσουν τα μούτρα τους..
 

Σάββατο 17 Ιουλίου 2021

H ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΝΤΙΛΕΡΣ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ - Angelo Karageorgos

 

Αναπόφευκτα φανερώνοντας το επίπεδο της βιασύνης τους αλλά και της πίεσης που δέχονται, όσο ο καιρός περνά αναμένεται κάθε μέρα να μην ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει. Μέσα σε ένα πλαίσιο διχασμού, απειλών, προνομίων και “πειθούς” οι ντίλερς από κάθε θεσμό περιφερόμενοι γύρω από ένα διαταγοδόχο υποτιθέμενο πρωθυπουργό μανιωδώς εξαπολύουν τα πυρά επιβολής του μεγάλου σχεδίου.

Αναρωτιέμαι όμως, τώρα που από τη μια δεν κρατούν ούτε τους τύπους σε ό,τι αφορά τις ολοκληρωτικές καταβολές τους, από την άλλη οι παρενέργειες των μπολιών όλο και γίνονται γνωστότερες, θα μπορέσουν να αποκλείσουν από τα πάντα ένα τόσο μεγάλο αριθμό ανθρώπων που πλέον βγήκε στο δρόμο δημιουργώντας ένα εκπληκτικό κλίμα σε όλη την Ελλάδα; Κάτι το οποίο ευελπιστούμε να έχει έμπρακτη συνέχεια τόσο στο να μην υπάρχει καμια συναίνεση σε αυτή τη μούρλα όσο και στις κατάλληλα στοχευμένες πράξεις αντίδρασης στα αντισυνταγματικά μέτρα.

Κοιτώντας τη μεγάλη εικόνα φυσικά δεν μας κάνει εντύπωση που τελικά αυτή η ανοσία αγέλης δεν αναμένεται να μας έβρει ποτέ. Και πώς θα μπορούσαν να κάνουν πίσω τώρα που περισσότερο από ποτέ δείχνουν πως το γενετικό υλικό μας, το DNA μας τους είναι τόσο σημαντικό. Το θηρίο λοιπόν μας δείχνει ξεκάθαρα τα δόντια του όμως και ο άνθρωπος που είναι προετοιμασμένος αντικρίζει για τα καλά πλέον τον αποκαλυμμένο εχθρό του και γνωρίζει με σιγουριά πως κάθε του πρόταση μας οδηγούσε πάντα σε μεγαλύτερη υποδούλωση. Διαπίστωση που αυτόματα θα οδηγήσει και στην αποπροσκόλληση όχι μόνο από τα δολώματα του αλλά και κάθε είδους μάταιες επιδιώξεις που θα ανοίξουν το χώρο να παει η προσοχή μας στα ουσιαστικότατα.

 Η ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΝΤΙΛΕΡΣ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ - Άγγελος Καραγεώργος

Ετήσια άδεια: Οι αλλαγές λόγω πανδημίας

 

Βροχή» ερωτημάτων και καταγγελιών δέχεται η Γενική Συνομοσποδνία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ)για το τι ισχύει σχετικά με τις καλοκαιρνές άδειες, αλλά και τι άλλαγές έφερε η πανδημία. Το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ) προβαίνει σε διευκρινήσεις για την ετήσια άδεια των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι έχουν την δυνατότητα μέσω της online εφαρμογής που έχει δημιουργήσει το ΚΕΠΕΑ στην ιστοσελίδα του να υπολογίσουν μόνοι τους την άδεια που δικαιούνται στους παρακάτω συνδέσμους:

Για πλήρη απασχόληση

https://www.kepea.gr/calc-epidoma-adeias.php

Για εκ περιτροπής απασχόληση

https://www.kepea.gr/calc-adeia-ek-peritropis.php

Α. Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου που αφορούν στην ετήσια άδεια των εργαζομένων είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζόμενου από τις σχετικές αξιώσεις.

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας άδειας αναψυχής απαγορεύεται η απόλυση του εργαζόμενου. Επίσης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας άδειας αναψυχής οι τηλεργαζόμενοι έχουν δικαίωμα αποσύνδεσης, δηλαδή έχουν δικαίωμα να απέχουν πλήρως από την παροχή της εργασίας τους και ιδίως, να μην επικοινωνούν ψηφιακά και να μην απαντούν σε τηλεφωνήματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή σε οποιασδήποτε μορφής επικοινωνία (άρθρο 67 παρ.10 Ν. 4808/2021).

Β. ΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΑΔΕΙΑΣ

  1. Η ετήσια άδεια του εργαζόμενου χορηγείται σε συνεννόηση με τον εργοδότη ως προς το χρόνο χορήγησής της και σε κάθε περίπτωση εντός διμήνου από την υποβολή σχετικού αιτήματος από τον εργαζόμενο.
  2. Οι μισοί τουλάχιστον εργαζόμενοι μιας επιχείρησης πρέπει να πάρουν την άδεια μέσα στο χρονικό διάστημα από 1 Μαΐου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.
  3. Οι εργοδότες οι οποίοι απασχολούν εργαζόμενους, που προστατεύουν παιδιά έως 16 ετών (φυσικά ή υιοθετημένα) και παιδιά άνω των 16 ετών με αναπηρία υποχρεούνται κατά τον προγραμματισμό του χρόνου χορήγησης των ετήσιων αδειών απουσίας του προσωπικού τους να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των εργαζομένων αυτών.
  4. Με τη διάταξη του άρθρου 61 του Ν. 4808/2021 επαναφέρθηκε η δυνατότητα μεταφοράς της ετήσιας κανονικής άδειας μέχρι το πρώτο τρίμηνο του επόμενου ημερολογιακού έτους. Σε περίπτωση που παρέλθει και το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, η αξίωση για την άδεια μετατρέπεται σε χρηματική. Επομένως, η ετήσια άδεια για το έτος 2021 πρέπει να χορηγηθεί το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου 2022.

Γ. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΤΗΣΙΑΣ ΑΔΕΙΑΣ

  1. Η χορήγηση της ετήσιας άδειας με αποδοχές των εργαζομένων υπολογίζεται με βάση το ημερολογιακό έτος.
  2. Ο εργαζόμενος δικαιούται αναλογία χρόνου ετήσιας άδειας από την έναρξη της απασχόλησής του σύμφωνα με το εβδομαδιαίο σύστημα εργασίας του (πενθήμερο ή εξαήμερο), χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσει συγκεκριμένο διάστημα προϋπηρεσίας στον εργοδότη του.
  3. Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο ημερολογιακό έτος που προσελήφθη ο εργαζόμενος ο εργοδότης υποχρεούται να του χορηγήσει μέχρι 31 Δεκεμβρίου αναλογία των ημερών αδείας που δικαιούται, σύμφωνα με τους μήνες απασχόλησής του. Κάθε εργαζόμενος με σχέση εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, δικαιούται από την έναρξη της εργασίας του μέχρι τη συμπλήρωση δωδεκαμήνου να λάβει το ποσοστό της αδείας του. Η αναλογία αυτή υπολογίζεται στη βάση των 20 εργασίμων ημερών ετήσιας άδειας για όσους εργάζονται πενθήμερο και των 24 εργασίμων ημερών για όσους εργάζονται εξαήμερο.
  4. Κατά το δεύτερο ημερολογιακό έτος, αφού ο εργαζόμενος συμπληρώσει δωδεκάμηνη εργασία, δικαιούται άδεια 21 ημερών (πενθήμερη εργασία) και 25 ημερών (εξαήμερη εργασία).
  5. Για το τρίτο και τα επόμενα εργασιακά έτη ο εργαζόμενος δικαιούται από την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους την κανονική ετήσια άδειά του με αποδοχές, δηλαδή 22 ημέρες (πενθήμερη εργασία) και 26 ημέρες (εξαήμερη εργασία).
  6. Μετά τη συμπλήρωση 10 ετών εργασίας στον ίδιο εργοδότη ή προϋπηρεσίας 12 ετών σε οποιοδήποτε εργοδότη ο εργαζόμενος δικαιούται άδεια 25 εργασίμων ημερών (πενθήμερη εργασία) και 30 εργασίμων ημερών (εξαήμερη εργασία).
  7. Μετά την συμπλήρωση 25ετούς υπηρεσίας σε οποιοδήποτε εργοδότη οι εργαζόμενοι δικαιούνται μία επιπλέον ημέρα αδείας, δηλαδή 26 ημέρες (πενθήμερη εργασία) και 31 μέρες (εξαήμερη εργασία).
  8. Στις ημέρες της ετήσιας άδειας υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες ημέρες. Ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται οι Κυριακές, οι επίσημες αργίες, οι κατ’ έθιμον αργίες, οι ημέρες ασθένειας και οι ειδικές άδειες που προβλέπονται από άλλες διατάξεις εάν συμπέσουν με αυτήν (πχ άδεια γάμου, άδεια γέννησης τέκνου, άδεια μητρότητας
  9. ΠΗΓΗ     https://www.aftodioikisi.gr

Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021

Η νέα διάταξη για το εμβόλιο στην εργασία

δ

 Ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος καλεσμένος στη πρωινή ενημερωτική εκπομπή του OPEN σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στα εργασιακά.

Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Λούκας Γιώρκας - Για Την Ελλάδα | Official Video Clip

Στίχοι – Lyrics

Σκυφτά περνώ
απ’ το παράθυρο μπροστά το φωτεινό
και από μέσα μου σφυρίζω – τραγουδώ
άλλη μια νύχτα στα σκοτάδια τριγυρνώ.

Σκυφτά περνώ
μ’ ένα τριαντάφυλλο στο χέρι και γελώ
αφού ποτέ δεν τα παράτησα εγώ
πως περιμένεις τώρα να παραδοθώ.

Σφιχτά κρατώ την περηφάνια μου
που είχα από παιδί
και δεν μπορώ να καταλάβω δηλαδή
πως σβήσαν όλα, πως χαθήκαν και γιατί.

Πως να μου βάλεις τα βραχιόλια στο λαιμό
και πως να με έχεις όλη μέρα κάτσε – σήκω
εγώ στα μάτια τον κοιτάζω τον Θεό
εγώ να ξέρεις σε κανέναν δεν ανήκω.

Πως να γουστάρω έναν γκρίζο ουρανό
αφού έχω μάθει να κυλιέμαι στην λιακάδα
εγώ γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω για την Ελλάδα.
Πως να γουστάρω έναν γκρίζο ουρανό
αφού έχω μάθει να κυλιέμαι στην λιακάδα
εγώ γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω για την Ελλάδα.

Σκυφτά περνώ
από το φράχτη μες του χρόνου το κενό
να ταξιδέψω πάλι πίσω προσπαθώ
για όσα γίνανε ποιος έφταιξε να βρω.

Παραμιλώ, νομίζω έφτασε η στιγμή να σηκωθώ
να καταστρέψω αυτό που μ’ άφησε μισό
και από το χρώμα σου ξανά θα κρατηθώ.

Σφιχτά κρατώ την περηφάνια μου
που είχα από παιδί
και δεν μπορώ να καταλάβω δηλαδή
πως σβήσαν όλα, πως χαθήκαν και γιατι.

Πως να μου βάλεις τα βραχιόλια στο λαιμό
και πως να με έχεις όλη μέρα κάτσε – σήκω
εγώ στα μάτια τον κοιτάζω τον Θεό
εγώ να ξέρεις σε κανέναν δεν ανήκω.

Πως να γουστάρω έναν γκρίζο ουρανό
αφού έχω μάθει να κυλιέμαι στην λιακάδα
εγώ γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω για την Ελλάδα.
Πως να γουστάρω έναν γκρίζο ουρανό
αφού έχω μάθει να κυλιέμαι στην λιακάδα
εγώ γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω για την Ελλάδα.


Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Παράνομοι οι « μεταλλαγμένοι» Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΑΕ .Τι προβλέπει η νομοθεσία

 

Στο νόμο προσκρούει η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης από την « πίσω πόρτα» μεγάλου μέρους των υπηρεσιών που παρέχουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης , είτε πρόκειται για δήμους ή Περιφέρειες .
«Όχημα,» οι περιβόητοι « Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΑΕ» του νόμου Θεοδωρικάκου ( Ν.4674/2020) που ψηφίστηκε την στιγμή που η χώρα ήταν στο κατώφλι της πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης .
Ο νόμος αυτό που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 53Α’/11-3-20 , με όσα προβλέπει και « παρέχει» , όχι μόνο δεν καταπολεμά αλλά ενισχύει την αδιαφάνεια , τη ρουσφετολογία , την πλήρη « απονεύρωση» του Δημοτικού Συμβουλίου από αρμοδιότητες κ.α , αναθέτοντας τα πάντα σ΄αυτούς τους παντελώς ανεξέλεγκτους « Αναπτυξιακούς Οργανισμούς».
Οι συγκεκριμένοι « Αναπτυξιακοί Οργανισμοί» θα λειτουργούν ουσιαστικά ως μεσάζοντες . Δίχως κατάλληλο προσωπικό , ότι τους ανατίθεται από τους δήμους , θα το αναθέτουν απευθείας σε τρίτους (ιδιώτες) να το εκτελέσουν.
Θα λειτουργούν δε ως Ανώνυμες Εταιρίες αλλά στο τέλος τα χρέη που θα συσσωρεύουν θα τα φορτωθούν οι δήμοι , οι οποίοι όμως στις πράξεις τους δεν θα έχουν κανένα λόγο. Ούτε καν θα μπορούν να αντιδράσουν ή να αποτρέψουν .
Αποκαλυπτική και καταπέλτης , ήταν η βαθύτατα εμπεριστατωμένη τοποθέτηση που έκανε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας ( 28/7), ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης « Ανοιχτή Πόλη», κ. Αλεξίου .
Ο κ. Αλεξίου , με « ονόματα και διευθύνσεις» , με συγκεκριμένες αναφορές στο τι ισχύει σήμερα αποδόμησε πλήρως τη νομιμότητα των επιδιώξεων της συντριπτικής πλειοψηφίας των σημερινών Δημοτικών –Περιφερειακών Αρχών για τους « μεταλλαγμένους» αυτούς « Αναπτυξιακούς Οργανισμούς».
Ανέφερε μεταξύ άλλων , συγκεκριμένα , ο κ. Αλεξίου :
– «Οι Αναπτυξιακές εξαιρούνται από το άρθρο 12 του Ν.4412.Τα άρθρα 1,2,12 του συγκεκριμένου νόμου δεν μπορούν να τροποποιηθούν «ποτέ , όσο η Ελλάδα είναι στην ΕΕ».
– Οι συμβάσεις αναθέσεων προς αυτές , που θα υπογράφουν οι δήμοι, περιέχουν αμοιβή από τους ΟΤΑ υπό μορφή κόστους εκτέλεσης σύμβασης.
– Το τέχνασμα της απόκρυψης άμεσης αμοιβής των Αναπτυξιακών από τους δήμους , αποσκοπεί στο να «νομιμοποιούνται» οι σχετικές αποφάσεις των ΟΤΑ για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων από τον έλεγχο της Αποκεντρωμένης, των παρέδρων του Ελεγκτικού Συνεδρίου .
– Για να καταστούν «νόμιμες» πρέπει να φαίνεται ότι δεν υφίσταται χρηματοδότηση από τους ΟΤΑ προς αυτές.

Τι ισχύει
– Με το Ν. 4412 προσαρμόσθηκε η Ελληνικής Νομοθεσία προς το Ευρωπαικό Δικαστήριο , χωρίς εξαιρέσεις
– Στην παρ.1 του άρθρου 16 του Ν.4483/17 αναφέρεται ότι οι Αναπτυξιακές Εταιρίες των ΟΤΑ δεν ανήκουν στους φορείς του δημόσιου τομές .
– Δεν επιχορηγούνται έμμεσα ή άμεσα από τους ΟΤΑ. Λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια .Αποτελώντας , όπως ορίζει ο Ν. 4412 , Οικονομικοί Φορείς και όχι Αναθέτουσες Αρχές .
– Ταυτόχρονα οι προσλήψεις προσωπικού τους , συνεχίζουν να υπάγονται στο ΑΣΕΠ , αφού δεν υπάρχει άλλη νομοθετική ρύθμιση που να καταργεί την ισχύουσα « περί προσλήψεων δημοσίων υπαλλήλων».
– – Με το άρθρο 179 του Ν.4555/18 που τροποποιήθηκε το άρθρο 100 του Ν. 3852/10, ορίζεται πως μόνο οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ που ανήκουν στο δημόσιο τομέα , σύμφωνα με την παρ 6 του άρθρου 1 του Ν.1256/82, όπως ισχύει , μπορούν να συνάπτουν συμβάσεις με ΟΤΑ.
– Ή εναλλακτικά , εκείνες που υπόκεινται σ΄έλεγχο ασκούμενο από τους ΟΤΑ και το ΔΣ τους να διορίζεται σε περισσότερο από το ήμισυ από το δήμο ή τον κρατικό φορέα που υπάγεται.
– Σύμφωνα με την Οδηγία 7789/7-2-19 της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων , προκύπτει ότι οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί πληρούν δυο από τα τρία αυτά κριτήρια . Επειδή δεν χρηματοδοτούνται από το δήμο, η διοίκηση τους, δεν υπόκειται σ΄έλεγχο αλλά διέπεται από το θεσμικό πλαίσιο των ΑΕ, αυτοί οι Οργανισμοί δεν είναι Δημόσιες –Δημοτικές Αρχές και Αναθέτουσες Αρχές , με βάση τον ν. 4412».
Τα τελευταίο σημαίνει ότι αυτοί οι « Αναπτυξιακοί Οργανισμοί» δεν έχουν δικαίωμα ανάθεσης . Δηλαδή , μπορούν σ΄ότι τους ανατίθεται , να λειτουργούν ως «μεσάζοντες» και να το αναθέτουν αυτοί με τη σειρά τους σε κάποιον τρίτο . Αλλά να διαθέτουν και να το εκτελούν με δικό τους προσωπικό , που θα έχει προσληφθεί με ΑΣΕΠ.

πηγή https://news-ta.gr/

Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Δικαστική αποζημίωση για τη πλημμύρα στη Μάνδρα, ευθύνες και στην Περιφέρεια Αττικής

 Δικαστική αποζημίωση για τη πλημμύρα στη Μάνδρα, ευθύνες και στην Περιφέρεια Αττικής

Την καταβολή αποζημίωσης  ύψους 270.000 ευρώ, για ψυχική οδύνη, επέβαλε το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών στην οικογένεια 29χρονου που έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια των φονικών πλημμυρών στη Μάνδρα της Αττικής το Νοέμβριο του 2017. Το δικαστήριο έκρινε ότι υπάρχουν ευθύνες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, της Αστυνομίας και της Περιφέρειας Αττικής.

Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο με την υπ’ αριθμ. 6816/2021 κρίση του, υποστήριξε ότι ο θάνατος του 29χρονου ήταν «απρόσμενα τραγικός», ενώ «τα συντρέχοντα περιστατικά του ατυχήματος ήταν ιδιαίτερα ψυχοφθόρα για τους ενάγοντες (την οικογένειά του)». Άλλωστε, το θύμα ήταν ένας από τους 25 πολίτες που έχασαν τη ζωή τους από τα ορμητικά του υπερχειλισμένου ρέματος Σούρες. Η σορός του είχε βρεθεί ύστερα από τρεις μέρες στις εκβολές ποταμού στην Ελευσίνα

Το δικαστήριο αναφέρει στο σκεπτικό του τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιών και συγκεκριμένα:

– η Περιφέρεια Αττικής, το Δικαστήριο έκρινε ότι «παρέλειψε να διενεργήσει αντιπλημμυρικά έργα και διευθετήσεις στα ρέματα Σούρες και Αγία Αικατερίνη στην Μάνδρα Αττικής» τα οποία υπερχείλισαν στις 15 Νοεμβρίου του 2017. Αν και από το 2014 είχε εγκριθεί μελέτη για την εκτροπή των ρεμάτων και την εκτέλεση όλων των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων, η Περιφέρεια κατά το δικαστήριο «αδικαιολογήτως δεν προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες”.

– η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως «η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία για την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων αντιμετωπίσεων κινδύνων από την εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η πλημμύρα”, «δεν έλαβε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα για την ενημέρωση των πολιτών”. Μάλιστα, στην περίπτωση του 29χρονου το Δικαστήριο ανέφερε ότι αν η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είχε «προβεί στην τακτική και συνεχή ενημέρωση των πολιτών» τότε ο αποθανών θα γνώριζε τον κίνδυνο πλημμύρας που θα αντιμετώπιζε, μεταβαίνοντας στην εργασία του.

– η Ελληνική Αστυνομία δεν εκπόνησε ειδικό σχέδιο αντιμετώπισης κινδύνου στην περιοχή της Δυτικής Αττικής και δεν διενήργησε «προληπτικό έλεγχο για τη βατότητα του οδικού δικτύου σε τοπικό – περιφερειακό και εθνικό επίπεδο”. Τέλος, το δικαστήριο θεωρεί σημαντική παράλειψη των αστυνομικών οργάνων, «να διατάξουν τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Θηβών ήδη από 6:50 πρωινή όταν διεβιβάσθη στο Κέντρο Επιχειρήσεων σήμα για πτώση βράχων στο εν λόγω οδικό δίκτυο” και «να εκδώσουν έκτακτο δελτίο για την αποφυγή του εν λόγω οδικού δικτύου λόγω πτώσεως βράχων σε αυτό».

πηγή https://amarysia.gr/

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Η ΔΩΡΟΔΟΚΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ - Angelo Karageorgos

 

Από τότε που όποιος διακινδύνευε τη ζωή του και των άλλων με το να κυκλοφορεί χωρίς φίμωτρο στο δρόμο, στα βουνά και στα λαγκάδια απειλούταν με το να χάσει 150 ευρώ, φτάσαμε τώρα για κάποιους πολίτες τα 150 ευρω να είναι αυτά που θα προσθέσουν στα δυνητικά έξοδα τους αν τελικά υποκύψουν στη σωτήρια προσφορά, έστω για ένα τσίμπημα. Τελικά φαίνεται πως όσο περνά ο καιρός το αφήγημα όλο και απομακρύνεται από τη δικαιολογία της υγείας και όλο και βασίζεται στο “μαρούλι.” Άλλωστε, οπως μας είπαν, αν δεν ωριμάσουμε επιτέλους και ξαναπροκύψει ο ιός το χειμώνα δεν έχουμε άλλα χρήματα. Διότι, ξέρεις, το μηχάνημα παραγωγής τους θα συνεχίσει να “κόβει” μόνο για τα καλά παιδιά.

Aυτή η αψυχολόγητη στάση τους που είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι η προσέλευση απέχει από τα επίπεδα που υπολόγιζαν, δείχνει πως έχει οδηγήσει πολλούς ανυποψίαστους ανθρώπους να προβληματίζονται επιτέλους για το αν συμβαίνει κάτι διαφορετικό από όσα ως τώρα θεωρούσαν ως δεδομένα. Και η πλάκα είναι πως μόλις ξεκινήσαμε, το τσουνάμι των δολωμάτων φτάνει, σε ένα ρεσιτάλ εγκληματικού παραλογισμού την ίδια ώρα που στην Αγγλία επίσημα μας λένε πως οι περισσότεροι θάνατοι από covid είναι εμβολιασμένοι.

Βεβαια το πρόγραμμα για κανένα λόγο δεν μπορεί να σταματά γι’αυτο και όπως αναμενόταν αρχίζουν και μιλούν για μικρότερες ηλικίες, μαθητές δηλαδή, ομοίως και με το εξωτερικό. Μάλιστα στην Αγγλία έχουν “προκύψει” πολλές απουσίες στα σχολεία που έχουν διαταράξει σε μεγάλο βαθμό την εκπαίδευση των παιδιών και αναρωτιούνται ποιός θα μπορούσε να είναι ο καλύτερος τρόπος επίλυσης του προβλήματος. Εμείς όμως τον γνωρίζουμε ήδη...

Kαι όπως καλά βλέπουμε τον τελευταίο καιρό ειδικά, πατώντας στην υγεία χρησιμοποιούν σωρηδόν νέες τεχνολογίες και είναι σαφές πλέον πως το νεο μοντέλο ιατρικής θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο των σωμάτων όπου νανοσωματίδια μέσα στο σώμα μας θα επικοινωνούν με το εξωτερικό για να δίνουν πληροφορίες για την κατασταση μας και να διανέμουν ιδανικά το εκάστοτε φάρμακο δημιουργώντας ένα κόσμο απόλυτα δυστοπικό. Το θέμα σε αυτό ειναι όμως πως τελικά αν κοιτάξουμε τη μεγάλη εικόνα θα δούμε πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όλο αυτό το θηρίο συντηρούταν από την εθελούσια συναίνεση των ανθρώπων σε δραστηριότητες τουλάχιστον αδιάφορες ή πιεστικές οι οποίες γίνονταν για κάποιο “προνόμιο” όπως ένας τίτλος ή χρήματα με αποτέλεσμα να μην αδράτουμε τη ζωή βάσει των ταλέντων που μας έδωσε ο Θεός και των τάσεων που αναπτύσσουμε μέσα από τις εμπειρίες, αυθόρμητα και ελεύθερα, χωρίς απαιτήσεις για αποκομιδή ούτε χρεώσεις. 

 Η ΔΩΡΟΔΟΚΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ - Άγγελος Καραγεώργος

ΚΑΡΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

 Μπορεί να είναι απεικόνιση κείμενο